D 2008

Interakční vzorce ve výuce tělesné výchovy: Představení výzkumného projektu.

JANÍKOVÁ, Marcela

Základní údaje

Originální název

Interakční vzorce ve výuce tělesné výchovy: Představení výzkumného projektu.

Název anglicky

Interaction Patterns in the Physical Education: Presentation of the Research Project

Autoři

JANÍKOVÁ, Marcela (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Učitel a žák v současné škole. od s. 105-111, 7 s. 2008

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/08:00024977

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-210-4752-5

Klíčová slova anglicky

interaction; communication; interaction style; interaction patterns; systemic approach to interaction and communication; interpersonal behaviour; teachers; pupils/students

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 12. 2008 21:58, doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Učitel a žáci se při výuce vzájemně ovlivňují. Toto vzájemné ovlivňování (interakce) se významnou měrou podílí na výsledcích výuky. Na základě vlastností osobnosti učitele a jeho pojetí výuky uplatňuje každý učitel osobité interakční vzorce, které se ještě dotváří v souvislosti s konkrétním chováním a jednáním určité třídy, resp. žáků. V příspěvku představujeme design výzkumného projektu GA ČR, jehož cílem je analyzovat a popsat interakční vzorce učitelů tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ. Teoretický základ výzkumu je ukotven v systémovém pojetí interakce a komunikace a v Learyho teorii interpersonálního chování.

Anglicky

The teacher and pupils influence each other in the classroom. This influencing (interaction) defines to a certain extent the results of teaching and learning. Based on their personal characteristics and their beliefs about teaching, each teacher uses individual interaction patterns that then differ when applied to particular pupils in particular classes. This paper presents the design of a GA ČR research project that aims at a description and analysis of interaction patterns of lower secondary Physical Education teachers. The theoretical basis of the project lies in the systemic approach to interaction and communication and in Learys theory of interpersonal behaviour.

Návaznosti

GP406/08/P252, projekt VaV
Název: Typologie učitelů tělesné výchovy z hlediska jejich interakčních vzorců
Investor: Grantová agentura ČR, Typologie učitelů tělesné výchovy z hlediska jejich interakčních vzorců