C 2008

Adequate motivation for learning - a prerequisite for the development of a healthy pupils' development

STRÁNSKÁ, Zdenka a Ivana POLEDŇOVÁ

Základní údaje

Originální název

Adequate motivation for learning - a prerequisite for the development of a healthy pupils' development

Název česky

Adekvátní motivace k učení - předpoklad rozvoje zdravé osobnosti žáků

Autoři

STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Ivana POLEDŇOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Řehulka, E. et al. School and Health 21, 3/2008 Contemporary School Practice and Health Education, od s. 25-30, 6 s. School and Health 21, 2008

Nakladatel

MSD, s.r.o.

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/08:00026587

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7392-042-5

Klíčová slova česky

škola; učení; motivace; motivace k učení; diagnostika

Klíčová slova anglicky

school; learning; motivation; motivation for learning; diagnostics

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 1. 2013 11:06, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Anotace

V originále

The contribution deals with selected issues of motivation for learning, which is an inevitable prerequisite for an educational process. Motivation for learning is here defined as both a prerequisite of learning effectiveness and as a development of motivating auto-regulating dispositions. Learning motivation in a narrower and wider conception is determined and some problems of the work of the teacher with the motivation sphere of pupils'personality are also discussed.

Česky

Příspěvek se zabývá vybranými otázkami motivace k učení, která je nezbytným předpokladem výchovně vzdělávacího procesu. Motivace k učení je v příspěvku vymezena jako předpoklad efektivity učení i jako rozvoj motivačních a autoregulačních dispozic. Vymezena je učební motivace v užším a širším pojetí a diskutovány jsou některé problémy práce učitele s motivační sférou osobnosti žáka.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století