RYBIČKOVÁ, Marta. Osobnostní a sociodemografické faktory jako determinanty životní spokojenosti učitelů (Personality and Sociodemographic Factors as Determiners of the Teachers Life Satisfaction). In ŘEHULKA, Evžen. Škola a zdraví 21. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 8 pp. ISBN 80-7290-226-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Osobnostní a sociodemografické faktory jako determinanty životní spokojenosti učitelů
Name in Czech Osobnostní a sociodemografické faktory jako determinanty životní spokojenosti učitelů
Name (in English) Personality and Sociodemographic Factors as Determiners of the Teachers Life Satisfaction
Authors RYBIČKOVÁ, Marta.
Edition 1. vyd. Brno, Škola a zdraví 21, 8 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7290-226-1
UT WoS 000264733100035
Keywords (in Czech) životní spokojenost, prestiž povolání, učitelé základních škol
Keywords in English life satisfaction; job prestige; teachers of primary schools
Tags job prestige, life satisfaction, teachers of primary schools
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Changed: 1/7/2009 15:20.
Abstract
Sdělení se týká výzkumu, který proběhl mezi učiteli vybraných základních škol v Brně a blízkém okolí. Výzkum byl zaměřen na zmapování sociodemografických a osobnostních charakteristik vzorku učitelů základních škol a na sledování souvislosti mezi těmi charakteristikami a životní spokojeností učitelů. Výzkum je součástí širšího výzkumu zaměřeného na postoje učitelů a studentů učitelství k učitelské profesi z hlediska motivů k volbě profese, prestiže povolání a pracovní spokojenosti.
Abstract (in English)
This report summarises the research involving the teachers at the selected primary schools in Brno and its vicinity. The research was aimed at monitoring the sociodemographic and personality characteristics in a sample of primary school teachers and on tracing the link between these characteristics and the teachers life satisfaction. This research is part of a more extensive research focused on the teachers and the teacher trainees attitudes towards the teaching profession from the point of view of their motives to choose teaching as their job, job prestige and job satisfaction.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 30/5/2024 05:36