ŠKAPA, Radoslav a Eva ŠVANDOVÁ. Quality of Buyer-Seller Relationships in Perspective of Value Creation. In Proceedings of the IASK International Conference Global Management 2008. 1. vyd. Porto: International Association for the scientific knowledge, 2008, s. 225-231. ISBN 978-989-95806-1-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Quality of Buyer-Seller Relationships in Perspective of Value Creation
Název česky Kvalita dodavatelsko-odběratelských vztahů z pohledu tvorby hodnoty
Autoři ŠKAPA, Radoslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva ŠVANDOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Porto, Proceedings of the IASK International Conference Global Management 2008, s. 225-231, 2008.
Nakladatel International Association for the scientific knowledge
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/08:00033976
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-989-95806-1-9
Klíčová slova anglicky Buyer-seller relationships; desk research; value and value creation
Štítky Buyer-seller relationships, desk research, value and value creation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D., učo 10072. Změněno: 5. 5. 2011 16:22.
Anotace
Economic performance of a company does not depend on the company itself, but on its relationships to other subjects and the ability to create value from such relationships. Paradigm shift in management towards network perspective goes hand in hand with new understanding of value and value-creation process. In our article we try to identify direct and indirect ways of how value is created in relationships. Beside that, we also analyse two different kinds of relationships to prove that relationships, which stimulate further development of companies, create value more indirectly than relationships, which just support economical stability of companies.
Anotace česky
Žádná z organizací nevlastní všechny zdroje nezbytné k uspokojení požadavků svých zákazníků. Organizace jsou závislé na zdrojích, které jim poskytují dodavatelé a jsou tedy nuceny utvářet s nimi obchodní vztahy, které vedou k tvorbě sítí mezi podniky. Cílem našeho článku je prozkoumat existenci přímých a nepřímých funkcí vztahů při tvorbě hodnoty. Analýza je provedena na dvou skupinách podnikových spoluprací, a to spolupracích, které vedly ke stabilizaci podniku a spolupracích podněcujících další rozvoj. Dva typy spoluprací naplňovaly odlišné přímé a nepřímné funkce.
VytisknoutZobrazeno: 30. 7. 2024 14:17