ŠKAPA, Radoslav and Eva ŠVANDOVÁ. Quality of Buyer-Seller Relationships in Perspective of Value Creation. In Proceedings of the IASK International Conference Global Management 2008. 1st ed. Porto: International Association for the scientific knowledge, 2008, p. 225-231. ISBN 978-989-95806-1-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Quality of Buyer-Seller Relationships in Perspective of Value Creation
Name in Czech Kvalita dodavatelsko-odběratelských vztahů z pohledu tvorby hodnoty
Authors ŠKAPA, Radoslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva ŠVANDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Porto, Proceedings of the IASK International Conference Global Management 2008, p. 225-231, 2008.
Publisher International Association for the scientific knowledge
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Portugal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/08:00033976
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-989-95806-1-9
Keywords in English Buyer-seller relationships; desk research; value and value creation
Tags Buyer-seller relationships, desk research, value and value creation
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D., učo 10072. Changed: 5/5/2011 16:22.
Abstract
Economic performance of a company does not depend on the company itself, but on its relationships to other subjects and the ability to create value from such relationships. Paradigm shift in management towards network perspective goes hand in hand with new understanding of value and value-creation process. In our article we try to identify direct and indirect ways of how value is created in relationships. Beside that, we also analyse two different kinds of relationships to prove that relationships, which stimulate further development of companies, create value more indirectly than relationships, which just support economical stability of companies.
Abstract (in Czech)
Žádná z organizací nevlastní všechny zdroje nezbytné k uspokojení požadavků svých zákazníků. Organizace jsou závislé na zdrojích, které jim poskytují dodavatelé a jsou tedy nuceny utvářet s nimi obchodní vztahy, které vedou k tvorbě sítí mezi podniky. Cílem našeho článku je prozkoumat existenci přímých a nepřímých funkcí vztahů při tvorbě hodnoty. Analýza je provedena na dvou skupinách podnikových spoluprací, a to spolupracích, které vedly ke stabilizaci podniku a spolupracích podněcujících další rozvoj. Dva typy spoluprací naplňovaly odlišné přímé a nepřímné funkce.
PrintDisplayed: 30/4/2024 13:41