KVIZDA, Martin. Úzká místa dopravní politiky - metodologie hospodářsko-politických rozhodování o dopravních projektech (Bottlenecks of Transport Policy - Methodology of Decision Making on Transport Projects). In Rozvoj a perspektivy dopravních systémů ve vazbě na vnější okolí. 1st ed. Pardubice: Dopravní fakulta Jana Pernera, Univerzita Pardubice, 2008, p. 107-114. ISBN 978-80-86530-50-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Úzká místa dopravní politiky - metodologie hospodářsko-politických rozhodování o dopravních projektech
Name (in English) Bottlenecks of Transport Policy - Methodology of Decision Making on Transport Projects
Authors KVIZDA, Martin (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Pardubice, Rozvoj a perspektivy dopravních systémů ve vazbě na vnější okolí, p. 107-114, 8 pp. 2008.
Publisher Dopravní fakulta Jana Pernera, Univerzita Pardubice
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14560/08:00024985
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-86530-50-5
Keywords in English transport policy; decision making; railway economics
Tags decision making, railway economics, transport policy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. Ing. Martin Kvizda, Ph.D., učo 171. Changed: 24/10/2008 16:16.
Abstract
Hospodářsko politické rozhodování v oblasti dopravy prošlo v posledních dvou dekádách výraznou změnou: od technické a nákladové optimalizační analýzy používané od 50. až do 80. let minulého století k multikriteriální analýze zohledňují i měkká data. Multikriteriální analýza by měla být nastavena tak, aby byla schopna komplexně posuzovat impakty alternativních řešení, jako je dostupnost dopravy, makroekonomické aspekty, environmentální aspekty, zábor a využití půdy, společenské funkce dopravy apod. Tomu ovšem musí odpovídat určitá institucionální struktura vymezující roli všech zúčastněných stran: zadavatele, hodnotitele, tvůrce řešení, provozovatele, zájmových skupin, apod. Pokud tomu tak není, hrozí, že budou přijatá řešení z hlediska ekonomického i společenského sub-optimální.
Abstract (in English)
Methodology of decision making on transport projects went through significant development through last decades. The article identifies problems connected with several methods of transport projects evaluation.
Links
GA402/08/1438, research and development projectName: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky
Investor: Czech Science Foundation, Competitive a advantage and competition within railway trnasport - chances and limits of economic policy
PrintDisplayed: 22/7/2024 20:19