2008
Kompetence v oblasti prevence a řešení konfliktů - praktická studie
JANČA, BorisZákladní údaje
Originální název
Kompetence v oblasti prevence a řešení konfliktů - praktická studie
Název anglicky
Competences for prevention and solution of conflicts - practical studies
Autoři
JANČA, Boris (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Vývojové tendence podniků IV, s. 609-614, 2008
Nakladatel
Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/08:00051034
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-4723-5
Klíčová slova anglicky
conflict; reasons of conflicts; coflict management
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2012 11:30, Ing. Boris Janča
V originále
Studie se zabývá obsahovou analýzou více než stovky seminárních prací na téma "Konflikt na pracovišti" s cílem poukázat na hlubší příčiny těchto konfliktů, které zhruba ve třech čtvrtinách případů vedly k významnému narušení běhu organizace i života jednotlivců. Mezi těmito příčinami jsou identifikovány neschopnost sebereflexe, nedostatečné systémové myšlení, etická selhání, špatné nakládání s vlastními emocemi, potřeba realizovat moc, nerozlišování prostředí v práci a mimo ni a nízká míra empatie. Schopnost sebereflexe, systémové myšlení a etické jednání zároveň významně korelují se zdárným vyřešením konfliktu bez negativních následků.
Anglicky
The paper is dealing with content analysis of more than a hudred of seminar-works on the theme "Conflict on working place". The target is to point out deeper reasons of this conflicts, which in circa 75 % of cases tends to significant disturbance of life both of organizations and individuals. Amongst this reasons are identificated inability of self-reflection, insufficient system thinking, ethic failures, wrong dealing with emotions, need of power, non-making difference between home and labour, low empathy. Ability of self-reflection, system thinking and ethic dealing are significatly correlated with successful solution of conflict.