2008
Playing MMORPGs: Connections between Addiction and Identifying with a Character
ŠMAHEL, David, Lukáš BLINKA a Ondřej LEDABYLZákladní údaje
Originální název
Playing MMORPGs: Connections between Addiction and Identifying with a Character
Název česky
Hraní MMORPG: vztahy mezi závislostí a identifikací s postavou
Autoři
ŠMAHEL, David (203 Česká republika, garant), Lukáš BLINKA (203 Česká republika) a Ondřej LEDABYL (203 Česká republika)
Vydání
CyberPsychology & Behavior, New York, Mary Ann Liebert, Inc. 2008, 1094-9313
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 1.295
Kód RIV
RIV/00216224:14230/08:00026615
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
UT WoS
000261620500019
Klíčová slova anglicky
MMORPG; games; player; addiction; youth; adolescence
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 7. 2009 12:24, prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D.
V originále
Addiction to online role-playing games is one of the most discussed aspects of recent cyberpsychology, mainly for its potentially negative impact on the social lives of young people. In our study, we focus on some aspects of youth and adolescent addiction to MMORPGs. We investigated connections between players and their game characters and examined if, and in what ways, player relationship to their character affected potential addiction. Players attitude to their characters seems to play a specific role, since players who tend to be addicted view their characters as being superior and more often wish to be like their characters in their real lives. Our research also confirmed that younger players are generally more prone to addiction.
Česky
Závislost na online "role-playing" hrách je jedním z nejdiskutovanějších aspektů současné kyberpsychologie, především pro potenciálně negativní vliv závislosti na životy mladých. V naší studii se zaměřujeme na některé aspekty závislosti na MMORPG u mladých a adolescentů. Zkoumali jsme vztahy mezi hráčem a jeho herní postavou a ptali jsme se, zda a jakým způsobem vztah hráče k postavě ovlivňuje potenciální závislost. Hráčův postoj k jeho postavě hraje specifickou roli, hráči se sklony k závislosti vidí svoji postavu jako mocnější a častěji si přejí být jako jejich herní postava i v reálném životě. Náš výzkum také potvrdil, že mladší hráči mají větší sklony k potenciální závislosti.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|