KLAPALOVÁ, Alena. The Czech micro and small enterprises and relations with stakeholders. In Studies on business interaction – consequences for business in theory and business in practice. první. Uppsala Švédsko: IMP Group, 2008, p. 1-9. ISBN 1-86115-128-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Czech micro and small enterprises and relations with stakeholders
Name in Czech České mikro a malé podniky a vztahy se stakeholdery
Authors KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Uppsala Švédsko, Studies on business interaction – consequences for business in theory and business in practice, p. 1-9, 9 pp. 2008.
Publisher IMP Group
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Sweden
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/08:00034004
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 1-86115-128-4
Keywords in English relationships relationship marketing stakeholders relationship quality stakeholders
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Changed: 9/4/2010 15:47.
Abstract
Some results from the exploratory survey are presented in this paper. The survey is a part of the joined research project Relationship Marketing of academicians from Poland, Slovakia and Czech Republic which has started in the year 2006. Empirical exploratory survey was realized during the summer 2007 using in-depth interviews to get the answers to the following basic research question. How far are micro and small companies from these three countries with the concept of relationship marketing in managing their longlasting relationships? Related survey objectives were formulated as follows a)to identify existing portfolio of long-lasting relationships of surveyed companies, and subsequently for every mentioned subject to b) find out motivation or reasons or potential benefits for or from maintaining the relationships, c) to let the respondents to evaluate the importance of each relationships for companies market success as well as the quality of each relationships, etc.
Abstract (in Czech)
V článku jsou prezentovány některé výsledky z exploratorního průzkumu, který byl součástí splečného výzkumného projektu Relationship marketing akademiků z POlska, Slovenska a České republiky, jenž začal v roce 2006. Empirický průzkum probíhal v létě 2007 a v rámci něho byly použity hloubové rozhovory s cílem získat odpovědi na následující výzkumné otázky.Jak dalece jsou mikro a malé podniky ze třech zmiňovaných zemí s využíváním a znalostí pojmu relationship marketing při řízení jejich dlouhotrvajících vztazích? Související cíle průzkumu byly formulovány následovně. Identifikovat portfolio dlouhodobých vztaů zkoumaných podniků, zjistit motivaci anebo důvody anebo potenciální přínosy pro anebo z udržování vztahů, nehcat respondenty zhodnotit význam každéh vztahu pro úspěch na trhu včetně kvality vztahu,atd.
Links
1M0524, research and development projectName: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre for the Competitiveness of the Czech Economy
PrintDisplayed: 23/5/2024 17:44