J 2008

Přístupy k počátečnímu vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Přístupy k počátečnímu vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním

Název anglicky

Approaches to Early Education of Children with Social Disadvantage

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant)

Vydání

Speciální pedagogika, Praha, Pedagogická fakulta UK v Praze, 2008, 1211-2720

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026669

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

preparatory class at primary school;pre-school age child;multicultural education;Romany minority;education;pupil with social disadvantage;school law;educational programme
Změněno: 4. 11. 2008 11:10, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného v letech 2000-2008 v přípravných třídách základních škol v České republice. Cílem výzkumného šetření byla komplexní analýza teoretických a empirických zdrojů týkajících se problematiky multikulturní edukace jedinců z odlišného etnického prostředí s důrazem na možnosti edukace v přípravné třídě. V závěru jsou prezentovány výsledky šetření vzhledem k speciálněpedagogické teorii a praxi.

Anglicky

This article presents the research results from the years 2000/2008 realized in preparatory classes at primary schools in the Czech Republic. The aim of this research was the complex analysis of theoretical and empirical sources concerning multicultural education of individuals from different ethnical environment with emphasis on possibilities of education in a preparatory class. At the end of this study, the research results for special educational theory and practice are presented.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání