2008
Přístupy k počátečnímu vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním
BARTOŇOVÁ, MiroslavaZákladní údaje
Originální název
Přístupy k počátečnímu vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním
Název anglicky
Approaches to Early Education of Children with Social Disadvantage
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant)
Vydání
Speciální pedagogika, Praha, Pedagogická fakulta UK v Praze, 2008, 1211-2720
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00026669
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
preparatory class at primary school;pre-school age child;multicultural education;Romany minority;education;pupil with social disadvantage;school law;educational programme
Štítky
Změněno: 4. 11. 2008 11:10, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného v letech 2000-2008 v přípravných třídách základních škol v České republice. Cílem výzkumného šetření byla komplexní analýza teoretických a empirických zdrojů týkajících se problematiky multikulturní edukace jedinců z odlišného etnického prostředí s důrazem na možnosti edukace v přípravné třídě. V závěru jsou prezentovány výsledky šetření vzhledem k speciálněpedagogické teorii a praxi.
Anglicky
This article presents the research results from the years 2000/2008 realized in preparatory classes at primary schools in the Czech Republic. The aim of this research was the complex analysis of theoretical and empirical sources concerning multicultural education of individuals from different ethnical environment with emphasis on possibilities of education in a preparatory class. At the end of this study, the research results for special educational theory and practice are presented.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|