Detailed Information on Publication Record
2008
Vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy v období 2000-2008
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy v období 2000-2008
Name in Czech
Vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy v období 2000-2008
Name (in English)
Education of Children with Social Disadvantage in Preparatory Classes of Primary Schools in the Period 2000-2008
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 93-113, 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00026671
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
9788073151676
Keywords in English
preparatory class at primary school pre-school age child multicultural education Romany minority education pupil with social disatvntage the school act educational programme
Změněno: 6/1/2009 16:34, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného v letech 2000-2008 v přípravných třídách základních škol v České republice. Cílem výzkumného šetření byla komplexní analýza teoretických a empirických zdrojů týkajících se problematiky multikulturní edukace jedinců z odlišného etnického prostředí s důrazem na možnosti edukace v přípravné třídě. V závěru jsou prezentovány výsledky šetření vzhledem k speciálněpedagogické teorii a praxi.
In English
This article presents the research results from the years 2000/2008 realized in preparatory classes at primary schools in the Czech Republic. The aim of this research was the complex analysis of theoretical and empirical sources concerning multicultural education of individuals from different ethnical environment with emphasis on possibilities of education in a preparatory class. At the end of this study, the research results for special educational theory and practice are presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|