D 2008

Asistent pedagoga v přípravné třídě základní školy

BARTOŇOVÁ, Miroslava and Jarmila PIPEKOVÁ

Basic information

Original name

Asistent pedagoga v přípravné třídě základní školy

Name in Czech

Asistent pedagoga v přípravné třídě základní školy

Name (in English)

Teacher´s Assistant in Preparatory Class at Primary School

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jarmila PIPEKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - s narušenou komunikační schopností, p. 96-112, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00051040

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-167-6

Keywords in English

preparation class at primary school pedagogical assistant chidren in pre-school age education pupil with social disadvantage school legislation educational programes parents cooperation
Změněno: 4/4/2012 07:54, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného ve školním roce 2006/2007 v přípravných třídách základních škol v České republice. Cílem výzkumného šetření bylo potvrdit opodstatněnost asistenta pedagoga v edukaci žáků se sociálním znevýhodněním vzhledem k samotnému výchovně vzdělávacímu procesu v přípravné třídě, či základním vzdělávání, ve vztahu k důležitosti spolupráce rodiny a školy.

In English

The paper presents results of the research project from the year 2006/2007 realized in preparation classes at primary schools in the Czech Republic. The aim of this research was to confirm the advisability of pedagogical assistant in education of pupils with social disadvantages (during education in preparation class, primary school with regard to the importance of cooperation between family and school).

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education