2008
Organizační a obsahové trendy trenérského vzdělávání
JŮVA, VladimírZákladní údaje
Originální název
Organizační a obsahové trendy trenérského vzdělávání
Název česky
Organizační a obsahové trendy trenérského vzdělávání
Název anglicky
Organizational and Content Trends of Coach Education
Autoři
JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant)
Vydání
Studia sportiva, Brno, FSpS MU, 2008, 1802-7679
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/08:00034060
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
Klíčová slova anglicky
coach; coaching; coach profession; coach education; research of coach education; pedagogical responsibility
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2010 15:16, Mgr. Eva Špillingová
V originále
Trenérství představuje klíčový problém sportu na všech úrovních. Trenérova profesní role a jeho poslání se modifikuje v souvislosti s měnící se podobou sportovního světa, což se odráží v požadavcích na inovace trenérského vzdělávání. Stať na základě obsahové analýzy odborné literatury vymezuje vybrané koncepce trenérské profese a aktuální organizační a obsahové trendy v trenérském vzdělávání. Přibližuje globální snahy o sbližování trenérského vzdělávání a posilování úlohy terciárního, zvláště univerzitního sektoru. V obsahu trenérského vzdělávání se klade důraz na osobnostní a sociální přípravu trenérů, na etické aspekty trenérství a pedagogickou odpovědnost.
Anglicky
Coaching represents a key problem of sport in all levels. Coach profession and his mission is forced in context with chanced form of the sports world, that it is reflected in the imperatives of innovations of coach education. The paper limits on grounds of content analysis of scientific literature select conceptions of coach profession and actual organizational and content trends of coach education. The author looks closer the global tendencies for convergence of coach education and accretion of role of tertiary in particular of university segment. In content of coach education is essential the personal and social coach preparation, ethical aspects of coaching and pedagogical responsibility.