J 2008

Organizační a obsahové trendy trenérského vzdělávání

JŮVA, Vladimír

Základní údaje

Originální název

Organizační a obsahové trendy trenérského vzdělávání

Název česky

Organizační a obsahové trendy trenérského vzdělávání

Název anglicky

Organizational and Content Trends of Coach Education

Autoři

JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant)

Vydání

Studia sportiva, Brno, FSpS MU, 2008, 1802-7679

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/08:00034060

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

Klíčová slova anglicky

coach; coaching; coach profession; coach education; research of coach education; pedagogical responsibility

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2010 15:16, Mgr. Eva Špillingová

Anotace

V originále

Trenérství představuje klíčový problém sportu na všech úrovních. Trenérova profesní role a jeho poslání se modifikuje v souvislosti s měnící se podobou sportovního světa, což se odráží v požadavcích na inovace trenérského vzdělávání. Stať na základě obsahové analýzy odborné literatury vymezuje vybrané koncepce trenérské profese a aktuální organizační a obsahové trendy v trenérském vzdělávání. Přibližuje globální snahy o sbližování trenérského vzdělávání a posilování úlohy terciárního, zvláště univerzitního sektoru. V obsahu trenérského vzdělávání se klade důraz na osobnostní a sociální přípravu trenérů, na etické aspekty trenérství a pedagogickou odpovědnost.

Anglicky

Coaching represents a key problem of sport in all levels. Coach profession and his mission is forced in context with chanced form of the sports world, that it is reflected in the imperatives of innovations of coach education. The paper limits on grounds of content analysis of scientific literature select conceptions of coach profession and actual organizational and content trends of coach education. The author looks closer the global tendencies for convergence of coach education and accretion of role of tertiary in particular of university segment. In content of coach education is essential the personal and social coach preparation, ethical aspects of coaching and pedagogical responsibility.