JANÍKOVÁ, Věra. Lernschwache Schüler im Fremdsprachenunterricht und die Lehrvoraussetzungen. (Slow Learners in Foreign Language Teaching and Conditions of Teaching). In Germanistische Studien zur Sprache, Literatur und Didaktik I. 1st ed. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity, 2008, p. 54-67. ISBN 978-80-8068-815-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Lernschwache Schüler im Fremdsprachenunterricht und die Lehrvoraussetzungen.
Name in Czech Žáci s obtížemi při učení se cizímu jazyku a kompetence učitele.
Name (in English) Slow Learners in Foreign Language Teaching and Conditions of Teaching
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Prešov, Germanistische Studien zur Sprache, Literatur und Didaktik I, p. 54-67, 14 pp. 2008.
Publisher Filozofická fakulta Prešovskej univerzity
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026693
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-8068-815-8
Keywords in English foreign language learning and teaching; teacher training; disability; research
Tags disability, research, teacher training
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 9/11/2008 15:47.
Abstract
Der Beitrag beschäftigt sich mit dem Fremdsprachenunterricht bei lernschwachen Schülern, wobei das Hauptaugemmerk den Lehrerkompetenzen und Lehrervoraussetzungen gewidmet wird. Die Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zeigen, wie zurzeit die tschechischen Deitschlehrer in ihrer Ausbildung und Fortbildung diese Problematik wahrnehmen und aufgreifen.
Abstract (in Czech)
Příspěvek je zaměřen na problematiku výuky cizího jazyka u žáků s poruchami učení z hlediska odborné připravenosti učitele. Jsou v něm prezentovány základní předpoklady pro úspěšné vedení této výuku a výsledky empirického šetření, které zjišťovalo, jak jsou učitelé cizích jazyků v rámci vysokoškolské přípravy i dalšího vzdělávání na tuto činnost připravováni.
Abstract (in English)
The paper focuses on the issue of teaching FLs to pupils with learning disabilities with respect to professional teachers training. It also presents the basic requirements for the successful conduct of such classes as well as the results of an empirical examination aimed at how FL teachers are trained for such activity within the scope of their studies at college.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 21/5/2024 09:33