2008
Koncepce výuky sebeobrany na středních školách (Full text on CD-ROM enclosed)
VÍT, Michal a Zdenko REGULIZákladní údaje
Originální název
Koncepce výuky sebeobrany na středních školách (Full text on CD-ROM enclosed)
Název anglicky
Schooling conception of selfdefence on high schools
Autoři
VÍT, Michal (203 Česká republika, garant) a Zdenko REGULI (703 Slovensko)
Vydání
Brno, Sport a kvalita života 2008, od s. 168-168, 183 s. 2008
Nakladatel
Masarykova Univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/08:00034067
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-210-4716-7
Klíčová slova anglicky
Pedagogy of sport; school physical education; combatives; selfdefence
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2009 23:00, PhDr. Michal Vít, Ph.D.
V originále
Autoři shrnují poznatky o výuce úpolů na primární, sekundární i terciální úrovni českého vzdělávacího systému a na jejich základě vyvozují závěry pro praxi. Předkládají projekt výuky sebeobrany zaměřený na komplexní přístup k dané problematice. Zdůrazněna je především multidisciplinární povaha výuky sebeobrany. Projekt sebeobrany pro střední školy propojuje problematiku úpolů se znalostmi z psychologie, teorie komunikace, práva, anatomie, taktiky aj. Z tohoto důvodu projekt obsahuje i cvičení pro nácvik pádové techniky, útěkových situací a komunikačních modelových sebeobranných situací. Tím autoři poukazují na fakt, že výuka sebeobrany na středních školách nemá být chápána pouze jako souhrn obranných technik, ale jako ucelená výchova k vlastní bezpečnosti.
Anglicky
Authors sumarize information about combatives teaching at basic schools, secondary schools, and at universities. They deduce conclusions for teaching combatives on that information basis. Project of complex self-defence training is described. The multidisciplinary approach is highlighted here. Projecs self-defence for secondary schools contains falling techniques, flight reactions and model communication situations for self-defence. Authors confirm fact, that self-defence training at secondary schools shouldn't be only catalogue of selfdefence techniques, but rather complex education to self safety.