2008
Socio-health aspects in form teachers activities and its appreciation by pupils
STŘELEC, Stanislav a Jana KRÁTKÁZákladní údaje
Originální název
Socio-health aspects in form teachers activities and its appreciation by pupils
Název česky
Sociálně zdravotní aspekty v činnostech třídních učitelů a jejich oceňování žáky
Autoři
STŘELEC, Stanislav a Jana KRÁTKÁ
Vydání
1. vyd. Brno, School and Health 21: Social and Helath Aspects of HealthEducation, od s. 35-44, 10 s. 2008
Nakladatel
MSD
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7392-043-2
Klíčová slova anglicky
healthy social relationships; a class; form teacher; educational activities; pupils' opinions; primary school; secondary school
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2010 12:05, doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
V originále
This paper presents the results of a questionnaire-based research in which there was an affort to obtain pupils' opinions concerning form teachers activities that enhance and solidify a number of health-leading social relationships in a class. To fulfill this goal we focused on pupils' reception correlating with form teacher-pupils and form teacher-parents modes of communication, and furthermore with the options of solving of pupils problems thorough the whole of period of study and also with other problems of school and out-of-the school pupils activities. The data were acquired from 248 respondents - the primary school pupils and 248 of secondary level of education. The results of research will be also used in everyday run of pre-graduate programs aimed at the prospective primary/secondary education teachers.
Česky
Příspěvek obsahuje výsledky dotazníkového šetření, ve kterém byly zjišťovány názory žáků na výchovné činnosti třídních učitelů, které přispívají k upevňování a rozvoji zdravých sociálních vztahů ve školní třídě.V této souvislosti jsme se zaměřili především na žákovské reflexe související s komunikací třídního učitele se žáky, s jednáním třídního učitele s rodiči žáků, se způsoby řešení studijních a některých dalších otázek školního i mimoškolního života žáků. Výzkumná data byla získána od 248 respondentů- žáků ZŠ a 248 respondentů- žáků SŠ. Výsledky výzkumu budou využity také v pregraduální fázi studia učitelství pro základní a střední školy.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|