2008
Global web site standardization in the new EU member states: Initial observations from Poland and the Czech Republic
OKAZAKI, Shintaro a Radoslav ŠKAPAZákladní údaje
Originální název
Global web site standardization in the new EU member states: Initial observations from Poland and the Czech Republic
Název česky
Standardizace webových stránek ve nových zemích EU: první poznatky z Polska a ČR
Autoři
OKAZAKI, Shintaro (392 Japonsko) a Radoslav ŠKAPA (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
European Journal of Marketing, Bingley (UK), Emerald Group Publishing Limited, 2008, 0309-0566
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.712
Kód RIV
RIV/00216224:14560/08:00034110
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
UT WoS
000261633400008
Klíčová slova anglicky
European Union; Integration; Marketing communications; Multinational companies; Standardization; Worldwide web
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2011 19:24, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
V originále
This study explores US brands' web site standardisation in terms of the extent of standardisation and the content applied across European markets. The conceptual framework was created on the basis of four basic functions of web site content, i.e. transaction, communication, relationship, and interactivity. In total, 206 web sites created for the UK, France, Germany, and Spain were examined by online content analysis techniques, in terms of the features of the web site in each host country, and the similarity between the home-country (USA) and host-country web sites.
Česky
Cílem studie je prozkoumat míru standardizace a obsah webových stránek společností z USA, a to na evropském trhu.