J 2008

Global web site standardization in the new EU member states: Initial observations from Poland and the Czech Republic

OKAZAKI, Shintaro a Radoslav ŠKAPA

Základní údaje

Originální název

Global web site standardization in the new EU member states: Initial observations from Poland and the Czech Republic

Název česky

Standardizace webových stránek ve nových zemích EU: první poznatky z Polska a ČR

Autoři

OKAZAKI, Shintaro (392 Japonsko) a Radoslav ŠKAPA (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

European Journal of Marketing, Bingley (UK), Emerald Group Publishing Limited, 2008, 0309-0566

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.712

Kód RIV

RIV/00216224:14560/08:00034110

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

UT WoS

000261633400008

Klíčová slova anglicky

European Union; Integration; Marketing communications; Multinational companies; Standardization; Worldwide web

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2011 19:24, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Anotace

V originále

This study explores US brands' web site standardisation in terms of the extent of standardisation and the content applied across European markets. The conceptual framework was created on the basis of four basic functions of web site content, i.e. transaction, communication, relationship, and interactivity. In total, 206 web sites created for the UK, France, Germany, and Spain were examined by online content analysis techniques, in terms of the features of the web site in each host country, and the similarity between the home-country (USA) and host-country web sites.

Česky

Cílem studie je prozkoumat míru standardizace a obsah webových stránek společností z USA, a to na evropském trhu.