2008
Intencionální literatura pro děti a mládež ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
ŠUBRTOVÁ, MilenaZákladní údaje
Originální název
Intencionální literatura pro děti a mládež ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
Název anglicky
Intentional Literature for Children and Youth in Relation to Pupils with Special Educational Needs
Autoři
ŠUBRTOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability, od s. 261-278, 18 s. 278, 2008
Nakladatel
Paido - Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00026786
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4708-2
Klíčová slova česky
literatura pro děti a mládež; specifika literatury pro nevidomé, neslyšící, mentálně handicapované a autisty, dyslektiky; výzkum
Klíčová slova anglicky
Intentional Literature for Children and Youth; particularities of literature for blind and deaf persons and persons with mental handicap; autism spectrum disorders; dyslexia; research
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2010 16:16, doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D.
V originále
Úvahy o umělecké intencionální literatuře pro děti a mládež ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami se mohou rozvíjet několika směry, a to v závislosti na typu zdravotního či sociálního znevýhodnění a z něj vyplývajících specifik vzdělávacích potřeb (specifika literatury pro nevidomé, neslyšící, mentálně handicapované a autisty, dyslektiky), dále s ohledem na postavení a funkce umělecké literatury ve výchovně-vzdělávacím procesu, z pohledu literárněhistorického i literárněteoretického.
Anglicky
Reflections on artistic intentional literature for children and youth in relation to pupils with special educational needs may develop in two directions, depending on the type of their medical or social handicaps and - consequently - on their particular educational needs (particularities of literature for blind and deaf persons and persons with mental handicap; autism spectrum disorders; dyslexia) then regarding the place and function of artistic literature in the educational-pedagogical process; the from the view points of literary history and literary theory.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|