C 2008

Intencionální literatura pro děti a mládež ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami

ŠUBRTOVÁ, Milena

Základní údaje

Originální název

Intencionální literatura pro děti a mládež ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami

Název anglicky

Intentional Literature for Children and Youth in Relation to Pupils with Special Educational Needs

Autoři

ŠUBRTOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability, od s. 261-278, 18 s. 278, 2008

Nakladatel

Paido - Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026786

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4708-2

Klíčová slova česky

literatura pro děti a mládež; specifika literatury pro nevidomé, neslyšící, mentálně handicapované a autisty, dyslektiky; výzkum

Klíčová slova anglicky

Intentional Literature for Children and Youth; particularities of literature for blind and deaf persons and persons with mental handicap; autism spectrum disorders; dyslexia; research

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2010 16:16, doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D.

Anotace

V originále

Úvahy o umělecké intencionální literatuře pro děti a mládež ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami se mohou rozvíjet několika směry, a to v závislosti na typu zdravotního či sociálního znevýhodnění a z něj vyplývajících specifik vzdělávacích potřeb (specifika literatury pro nevidomé, neslyšící, mentálně handicapované a autisty, dyslektiky), dále s ohledem na postavení a funkce umělecké literatury ve výchovně-vzdělávacím procesu, z pohledu literárněhistorického i literárněteoretického.

Anglicky

Reflections on artistic intentional literature for children and youth in relation to pupils with special educational needs may develop in two directions, depending on the type of their medical or social handicaps and - consequently - on their particular educational needs (particularities of literature for blind and deaf persons and persons with mental handicap; autism spectrum disorders; dyslexia) then regarding the place and function of artistic literature in the educational-pedagogical process; the from the view points of literary history and literary theory.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání