PROCHÁZKOVÁ, Lucie. Dotek jako prostředek komunikace (Touch as an instrument of a communication). In KLENKOVÁ, Jiřina and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2008, 9 pp. ISBN 978-80-7315-167-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dotek jako prostředek komunikace
Name in Czech Dotek jako prostředek komunikace
Name (in English) Touch as an instrument of a communication
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, 9 pp. 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026796
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-167-6
Keywords (in Czech) dotek; člověk s kombinovaným postižením; komunikace jako potřeba; vnímání; překážky v komunikaci; stimulace; pocity
Keywords in English touch; person with severe disability; communication as a need; perception; obstacles in communication; stimulation; feeling
Tags communication as a need, feeling, obstacles in communication, perception, person with severe disability, stimulation, touch
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lucie Procházková, Ph.D., učo 20097. Changed: 10/3/2011 14:46.
Abstract
Tento příspěvek se zabývá možnostmi komunikace u těžce postižených jedinců, zdůrazňuje potřebu těžce postižených osob komunikovat a blíže se zaměřuje na dotek jako jeden z prostředků komunikace s těžce postiženými jedinci. Sborník je v elektronické podobě.
Abstract (in English)
This paper deals with the possibilities of communication of severe disabled people, underlines the need of severe disabled people to communicate and focuses to the touch as instrument of a communication with severe disabeld people. The book appeared in electronical version.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 21/5/2024 09:44