D 2008

Changes of Learning styles in E-larning Course at Faculty of Sport Studies

SEBERA, Martin, Lenka BERÁNKOVÁ a Martin ZVONAŘ

Základní údaje

Originální název

Changes of Learning styles in E-larning Course at Faculty of Sport Studies

Název česky

Změny v studijních stylech v E-learningových kurzech na Fakultě sportovních studií

Autoři

SEBERA, Martin (203 Česká republika, garant), Lenka BERÁNKOVÁ (203 Česká republika) a Martin ZVONAŘ (203 Česká republika)

Vydání

1. vydání. Madrid, Španělsko, ICERI2008 Proceedings, 4 s. 2008

Nakladatel

International Association of Technology, Education and Development

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Španělsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14510/08:00034154

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-84-612-5091-2

Klíčová slova anglicky

Changes of learning styles - Vermunts ILS (Inventory of Learning Styles) - e-learning course

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2010 01:25, Mgr. Martin Sebera, Ph.D.

Anotace

V originále

In our experiment we applied Vermunts questionnaire of Inventory of Learning Styles in e-learning course -Prescription of Physic Activities in Diseases and Disabilities. In this article we aimed to distinctness in access to learning styles between 2 groups of students. Experimental group: 46 students used in education e-learning course. And control group with classical way of face-to-face teaching with 51 students. There are combinations of 4 elements: cognitive processing strategies-cognition, metacognitive regulation strategies-metacognition, conceptions of learning-views about teaching and learning, and learning orientations-motivation. For comparison between two groups we used these statistical methods: t-test and Pearson correlation coefficients and Cohens d-size of effect. In conclusion there is discussion about our findings: changes of learning styles and comparison of two groups and our recommendations for designers of e-learning courses.

Česky

V našem výzkumu byl aplikován Vermuntův dotazník učebních stylů na fakultě sportovních studií v rámci studia e-learningového kurzu zdravotní tělesné výchovy. V rámci experimentu byli respondenti rozděleni do dvou skupin.Experimentální skupina(n=46)užila k studiu e-lerningový kurz, kontrolní skupina(n=51)využila ke studiu formu kontaktní výuky. Získaná data byla statisticky vyhodncena a výsledky použity k další tvorbě e-learningových kurzů.