HAVELKOVÁ, Marie, Lenka PROCHÁZKOVÁ a Petr KACHLÍK. Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na základních školách v Jihomoravském kraji. In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. 1. vyd. Brno: Paido, Brno, 2008, s. 85 - 106, 18 s. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. ISBN 978-80-210-4708-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na základních školách v Jihomoravském kraji
Název česky Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na základních školách v Jihomoravském kraji
Název anglicky Particularities of Communication Abilities of Talented Pupils in Primary Schools in the South Moravian Region
Autoři HAVELKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant), Lenka PROCHÁZKOVÁ (203 Česká republika) a Petr KACHLÍK (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, od s. 85 - 106, 18 s. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, 2008.
Nakladatel Paido, Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026800
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4708-2
Klíčová slova anglicky talented pupils - education of talented pupils - common population - Framework educational programme for primary education - communication abilities - particularities of communication of talented pupils
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. MUDr. Marie Havelková, CSc., učo 1564. Změněno: 15. 3. 2010 13:28.
Anotace
V dnešní době ještě škola není příliš přizpůsobena na rozdílný výkon jednotlivých žáků a je koncipována tak, že vyhovuje většině, tedy populačnímu průměru. Každý, kdo nějakým způsobem vybočuje, je brán jako rušivý element. Nový školský zákon, zavedení Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní i základní vzdělávání i nárůst specializovaných tříd pro nadané znamenají v mnohém pozitivní přínos. Výzkumná sonda, jež byla realizována v letošním roce, analyzovala komunikační schopnosti rozumově nadaných žáků na 1. a 2. stupni ZŠ. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s učiteli byla zkoumána komunikační specifika nadaných dětí v pedagogické komunikaci, zvláště pak jejich narušené komunikační schopnosti. Respondenty výzkumné sondy byli učitelé základních škol v Jihomoravském kraji, kteří učí nadané děti, diagnostikované z pedagogicko-psychologické poradny.
Anotace anglicky
At present, school is not yet adapted to different individual performance of pupils and it is framed to be suitable for majority of pupils, population average. The research sound carried out this year analysed the communication abilities of talented pupils in the first and second grade of primary schools, especially in the field of communication and communication abilities in connection with demands of Framework educational programme for primary education. With the assistance of questionnaire survey and discussion with teachers, communication particularities of talented pupils in educational communication were examined, especially their disrupted communication abilities. Respondents of the research sound were the primary school teachers from the South Moravia Region, which teach talented pupils diagnosed from educational-psychological advisory centre.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 00:52