KOUKAL, Pavel. Zkušenosti s ochranou spotřebitele v činnosti veřejného ochránce práv (Activities of the Ombudsman in the Field of Consumer Protection). In Současné aktuální otázky spotřebitelského práva. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 111-116. ISBN 978-80-210-4568-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zkušenosti s ochranou spotřebitele v činnosti veřejného ochránce práv
Name (in English) Activities of the Ombudsman in the Field of Consumer Protection
Authors KOUKAL, Pavel (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Současné aktuální otázky spotřebitelského práva, p. 111-116, 6 pp. 2008.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50500 5.5 Law
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14220/08:00034162
Organization unit Faculty of Law
ISBN 978-80-210-4568-2
Keywords in English consumer protection;ombudsman;reclamation;alternative dispute resolution;unfair business practicies
Tags Alternative Dispute Resolution, Consumer protection, Ombudsman, reclamation, unfair business practicies
Changed by Changed by: Mgr. Marie Zejdová, učo 2159. Changed: 2/4/2010 18:59.
Abstract
Autor se v příspěvku zabývá hodnocením ochrany spotřebitele z pohledu veřejného ochránce práv. Dospívá k závěru, že v oblasti ochrany spotřebitele působí příliš mnoho úřadů, mezi nimiž čsto dochází k negativním kompetenčním sporům. Současně žádný ze správních orgánů nemá oprávnění závazně rozhodovat spotřebitelské spory. Řešení autor vidí ve svěření rozhodovací kompetence České obchodní inspekci.
Abstract (in English)
Author describes ideas of the Public Defender of rights concerning the consumer protection cases. Author suggests to decrease the number of consumer protection authorities and to empower the Czech Business Inspection to solve disputes between consumers and entrepreneurs.
PrintDisplayed: 27/4/2024 03:06