Detailed Information on Publication Record
2008
Noise and the Mermin-GHZ Game
FIALÍK, IvanBasic information
Original name
Noise and the Mermin-GHZ Game
Name in Czech
Šum a Mermin-GHZ hra
Authors
FIALÍK, Ivan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Czech Republic, MEMICS 2008: Fourth Doctoral Workshop on Mathematical and Engineering Methods in Computer Science, p. 37-44, 8 pp. 2008
Publisher
Masaryk University and Technical University of Brno
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14330/08:00025042
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
978-80-7355-082-0
Keywords in English
Pseudo-telepathy games; Mermin-GHZ game; quantum winning strategy; quantum noise
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 10/1/2011 12:00, RNDr. Ivan Fialík, Ph.D.
V originále
A pseudo-telepathy game is a game for two or more players for which there is no classical winning strategy, but there is a winning strategy based on sharing quantum entanglement by the players. Since it is generally very hard to perfectly implement a quantum winning strategy for a pseudo-telepathy game, quantum players are almost certain to make errors even though they use a winning strategy. After introducing a model for pseudo-telepathy games, we investigate the impact of several basic noisy quantum channels on the quantum winning strategy for the Mermin-GHZ game. The question of how strong the noise can be so that quantum players would still be better than classical ones is also dealt with.
In Czech
Pseudotelepatická hra je hra pro dva či více hráčů, pro kterou neexistuje klasická vítězná strategie, ale existuje vítězná strategie založená na sdílení kvantové informace. Poněvadž bezchybná implementace kvantové vítězné strategie je obecně velmi obtížný úkol, je vysoce pravděpodobné, že se hráči dopustí chyb i v případě použití kvantové vítězné strategie. Po uvedení modelu pro pseudotelepatické hry vyšetříme vliv několika základních kvantových šumových kanálů na kvantovou vítěznou strategii pro Mermin-GHZ hru. Rovněž se pro tuto hru budeme zabývat otázkou, jak silný šum je třeba ke smazání rozdílu mezi kvantovými a klasickými hráči.
Links
GA201/07/0603, research and development project |
| ||
MSM0021622419, plan (intention) |
|