TRNKOVÁ, Kateřina. Rural Schools: Wrinkles for Mayors? 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rural Schools: Wrinkles for Mayors?
Název česky Venkovské školy: starosti pro starosty?
Autoři TRNKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant).
Vydání 2008.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/08:00029128
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky venkovské základní školy; malotřídní školy; venkovské obce; starostové; zřizovatelé základních škol; důvody pro zřízení venkovských škol; náklady a přínosy provozování malých venkovských základních škol
Klíčová slova anglicky rural primary school; small school with composite classes; rural municipality; mayors; founders of the primary schools; reasons for establishing rural schools; costs and benefits of the running small rural primary school
Štítky mayors, rural municipality, rural primary school
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Trnková, Ph.D., učo 8942. Změněno: 19. 2. 2010 21:55.
Anotace
All municipalities in the Czech Republic are obliged to guarantee access to basic education for children eligible for compulsory schooling. To meet this task, most municipalities establish a primary school whose operational and investment costs they cover. Running a school can be very demanding for rural municipalities. The article presents the results of a questionnaire survey which involved founders (mayors) the so-called small schools with composite classes, situated mainly in small rural municipalities. Based on these results examines the main stereotypes associated with the notion of small rural schools. A hypothetical balance between what the municipality must invest and what benefits the school brings is sought.
Anotace česky
Výzkumná zpráva se snaží přinést analýzu nákladů a přínosů venkovských málotřídek, a to z pohledu jejich zřizovatelů - starostů. Vychází z dat realizovaného dotazníkového šetření a uvádí hlavní důvody vedoucí ke zřizování škol, náklady na provoz těchto škol a hlavní přínosy, které jejich existence pro obce znamená. Ukazuje se, že poměřovány jsou mezi sebou náklady a výnosy nestejné povahy, a proto není jednoduché je mezi sebou bilancovat.
Návaznosti
GA406/07/0806, projekt VaVNázev: Málotřídní školy v České republice: analýza současného stavu a potenciálů jejich rozvoje
Investor: Grantová agentura ČR, Málotřídní školy v České republice: analýza současného stavu a potenciálů jejich rozvoje
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 15:01