Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{796114, author = {Doležalová, Jana and Najvarová, Veronika and Najvar, Petr}, address = {Hradec Králové}, booktitle = {In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy}, keywords = {reading literacy; reading strategies; learning from text}, language = {cze}, location = {Hradec Králové}, isbn = {978-80-7041-287-9}, pages = {333-344}, publisher = {Gaudeamus}, title = {Čtenářské strategie studentů pedagogických fakult}, year = {2008} }
TY - JOUR ID - 796114 AU - Doležalová, Jana - Najvarová, Veronika - Najvar, Petr PY - 2008 TI - Čtenářské strategie studentů pedagogických fakult PB - Gaudeamus CY - Hradec Králové SN - 9788070412879 KW - reading literacy KW - reading strategies KW - learning from text N2 - V příspěvku představujeme výsledky výzkumu čtenářkých strategií studentů Pedagogických fakult. Průzkum byl proveden na Pedagogických fakultách v Brně a Hradci Králové. Studentům prvního ročníku byl distribuován dotazník, se studenti vyjadřovali ke čtenářským strategiím, které používají během učení z textu. Současně byli dotazování do zkušenost se čtenářskými strategiemi z dřívějších vzdělávacích stupňů. V našem výzkumu vycházíme z předpokladu, že pokud má učitel předávat svým žákům způsoby (strategie), jak efektivně pracovat s textem, pak tyto způsoby (strategie) musí sám dobře ovládat. Čeští žáci dosahovali ve výzkumech PISA a PIRLS výsledků průměrných výsledků. Přepokládáme proto, že práce s textovými materiály vykazuje v českých školách rezervy. Aby se podařilo v budoucnu tento trend zvrátit, pak je nutné, aby se studenti učitelství setkávali s novými přístupy ke čtení a čtenářské gramotnosti již během studií na Pedagogických fakultách. ER -
DOLEŽALOVÁ, Jana, Veronika NAJVAROVÁ a Petr NAJVAR. Čtenářské strategie studentů pedagogických fakult. In \textit{In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy}. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, s.~333-344. ISBN~978-80-7041-287-9.
|