J 2008

Quality Rhetoric and Citizens' Satisfaction Measurement - Selected Practice of the CAF Instrument in Czech Municipal Public Administration

ŠPAČEK, David

Základní údaje

Originální název

Quality Rhetoric and Citizens' Satisfaction Measurement - Selected Practice of the CAF Instrument in Czech Municipal Public Administration

Název česky

Rétorika kvality a měření spokojenosti občanů - vybraná praxe CAFu v české municipální veřejné správě

Autoři

ŠPAČEK, David (203 Česká republika, garant)

Vydání

The International Journal of Knowledge, Culture & Change Management, Australia, Common Ground Publishing, 2008, 1447-9524

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Austrálie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/08:00025052

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova anglicky

Public administration reform and modernization; Public management; Quality management; Citizen Satisfaction

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2009 13:37, doc. Ing. David Špaček, Ph.D.

Anotace

V originále

The movement of quality is visible across European public administrations. The paper discusses approaches to quality management in the Czech public administration. It focuses on selected municipal practice of the Common Assessment Framework (CAF). The paper is based particularly on the analysis of self-assessment reports produced by self-assessment teams of 12 municipalities which implemented the instrument. The analysis focuses on their self-evaluations of CAF 2002s criteria which require practice of participatory decision-making and measurement of citizens/clients satisfaction. The paper was elaborated with the support of the Czech Science Foundation (Grant no. 402/07/1486).

Česky

The movement of quality is visible across European public administrations. The paper discusses approaches to quality management in the Czech public administration. It focuses on selected municipal practice of the Common Assessment Framework (CAF). The paper is based particularly on the analysis of self-assessment reports produced by self-assessment teams of 12 municipalities which implemented the instrument. The analysis focuses on their self-evaluations of CAF 2002s criteria which require practice of participatory decision-making and measurement of citizens/clients satisfaction. The paper was elaborated with the support of the Czech Science Foundation (Grant no. 402/07/1486).

Návaznosti

GA402/07/1486, projekt VaV
Název: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Grantová agentura ČR, Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru