SCHEJBALOVÁ, Zdeňka. Jazykové novotvary v současné francouzské publicistice. Časopis pro moderní filologii. Praha: Ústav pro jazyk český AV ČR, 2008, roč. 90/2008, č. 2, s. 88-91. ISSN 0862-8459.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jazykové novotvary v současné francouzské publicistice
Název česky Jazykové novotvary v současné francouzské publicistice
Název anglicky Neologisms in the Contemporary French Publicistic Writing
Autoři SCHEJBALOVÁ, Zdeňka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Časopis pro moderní filologii, Praha, Ústav pro jazyk český AV ČR, 2008, 0862-8459.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00034201
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky neologizmy; francouzština; publicistika
Klíčová slova anglicky neologism - french - publicistic writing
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D., učo 2213. Změněno: 29. 6. 2012 12:17.
Anotace
Článek se zabývá francouzskými neologismy, které vznikly v souvislosti s prezidentskými volbami, které se konaly v roce 2007. Jsou založeny na vlastních jménech politiků a politických stran a modifikovány prostřednictvím derivace, abreviace, změny významu a metafory. Jsou odrazem dynamiky vývoje francouzského jazyka a kreativity jejích uživatelů.
Anotace anglicky
The paper offers some french neologisms created largely in connection with Presidential elections held in 2007 in France. They are based on the proper names of politicians and political parties and modified through the derivation, abbreviation, escape character and metaphor. Their variety reflects on the dynamics of the evolution of the French language and the creativity of his users.
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 05:21