D 2008

Nadaní žáci a jejich volný čas

HAVELKOVÁ, Marie, Martina POKORNÁ a Tomáš PRUŠA

Základní údaje

Originální název

Nadaní žáci a jejich volný čas

Název anglicky

Gifted Students and Their Free Time

Autoři

HAVELKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant), Martina POKORNÁ (203 Česká republika) a Tomáš PRUŠA (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Nakladatelství GAUDEAMUS, Univerzita Hra, PEDAGOGICKÝ VÝZKUM JAKO PODPORA PROMĚNY SOUČASNÉ ŠKOLY, od s. 885-893, 9 s. 2008

Nakladatel

Gaudeamus

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026842

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7041-287-9

Klíčová slova anglicky

gifted students - talented students - educational process - lifestyle - free time - Department of Family Education and Health Education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 11. 2008 09:30, doc. MUDr. Marie Havelková, CSc.

Anotace

V originále

Mimoškolní aktivity se mohou stát významným prostředkem pro posílení interpersonálních vztahů všech účastníků vzdělávacího procesu. Tento fakt může být využit při práci s žáky, kteří mají specifické vzdělávací potřeby a často se v mnoha směrech odlišují od svých spolužáků. Do takovéto skupiny žáků spadají i nadaní a mimořádně nadaní žáci. V loňském roce byl proveden na PdF MU výzkum, který analyzoval životní styl nadaných a mimořádně nadaných žáků ZŠ. Z výzkumu byly zjištěny rozdílnosti v mimoškolních aktivitách ve srovnání s ostatními žáky. Získané poznatky by se tak mohly uplatnit při formování volnočasových aktivit a být nápomocny při utváření vzájemné spolupráce.

Anglicky

After-school activities can become an essential mean for enhancement of interpersonal relationships between all the educational process participants. This fact can be used at work with students that have specific educational needs and, in many respects, differ from their classmates. Gifted and talented students are part of this group of pupils as well. In the last year, a research was carried out in the Faculty of Education at Masaryk University. It analysed the lifestyle of gifted and talented primary school students. The results of the research show the differencies in after-school activities in comparison with other students. The acquired piece of knowledge can be applied in forming of after-school activities and it could help with the forming of mutual cooperation.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání