HAVELKOVÁ, Marie, Lenka PROCHÁZKOVÁ a Petr KACHLÍK. Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na ZŠ v JMK. In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008, s. 49-50. ISBN 978-80-7315-167-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na ZŠ v JMK
Název česky Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na ZŠ v JMK
Název anglicky Particularities of Talented Pupils Communication Abilities in Primary Schools in the South Moravian Region
Autoři HAVELKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant), Lenka PROCHÁZKOVÁ (203 Česká republika) a Petr KACHLÍK (203 Česká republika).
Vydání Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, od s. 49-50, 2 s. 2008.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026847
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-167-6
Klíčová slova anglicky Talented pupils; education of talented pupils; common population; Framework Educational Programme for Primary Education; communication abilities; particularities of talented pupils communication
Štítky common population, communication abilities, education of talented pupils, talented pupils
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D., učo 92125. Změněno: 13. 1. 2009 17:29.
Anotace
V dnešní době ještě škola není příliš přizpůsobena na rozdílný výkon jednotlivých žáků a je koncipována tak, že vyhovuje většině, tedy populačnímu průměru. Nový školský zákon, zavedení Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní i základní vzdělávání i nárůst specializovaných tříd pro nadané znamenají v mnohém pozitivní přínos. Výzkumná sonda, jež byla realizována v letošním roce, analyzovala komunikační schopnosti rozumově nadaných žáků na 1. a 2. stupni ZŠ, zejména v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí v souvislosti s požadavky Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s učiteli byla zkoumána komunikační specifika nadaných dětí v pedagogické komunikaci, zvláště pak jejich narušené komunikační schopnosti. Respondenty výzkumné sondy byli učitelé základních škol v Jihomoravském kraji, kteří učí nadané děti, diagnostikované z pedagogicko-psychologické poradny.
Anotace anglicky
At present, school is not yet adapted to different individual pupils performance and it is framed to be suitable for majority of pupils, population average. The research carried out this year analysed the communication abilities of talented pupils in the first and second grade of primary schools, especially in the field of communication and communication abilities in connection with demands of Framework educational programme for primary education. With the assistance of questionnaire survey and discussion with teachers, communication particularities of talented pupils in educational communication were examined, especially their disrupted communication abilities. Respondents of the research were primary school teachers from the South Moravia Region, who teach talented pupils diagnosed by an educational-psychological advisory centre.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 9. 6. 2024 22:32