C 2008

Komunikace jako prostředek autoevaluace učitelů v inkluzivní škole

HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ

Basic information

Original name

Komunikace jako prostředek autoevaluace učitelů v inkluzivní škole

Name in Czech

Komunikace jako prostředek autoevaluace učitelů v inkluzivní škole

Name (in English)

Communication as a Mean of Self-evaluation of Teachers in Inclusive Schools

Authors

HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II, p. 97-113, 16 pp. VZ, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00042172

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-170-6

Keywords (in Czech)

ukazatele kvality inkluze sebeevaluace

Keywords in English

detectors of quality inclusion self-evaluation

Tags

Reviewed
Změněno: 2/5/2011 13:29, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek popisuje výzkumný nástroj Rámec pro sebehodnocení podmínek vzdělávání a jeho použití v praxi při autoevaluaci školy. Zaměřujeme se v něm na zhodnocení některých indikátorů kvality s akcentem na komunikaci uvnitř školy i komunikaci s vnějším prostředím v části A, která charakterizuje kulturu a klima školy a v části B, popisující principy školy pro všechny.

In English

The benefit describes an experimental tool Frame for self-evaluation of educational conditions and its using in practice. We concentrate on evaluation of some quality detectors, especially on a communication inside school and communication with outdoor environment in the part A and on clime of school describeing principles school for all in the part B.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education