s 2008

Lekce pro život

PAVLOVSKÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Lekce pro život

Název česky

Lekce pro život

Název anglicky

Lessons for living

Autoři

PAVLOVSKÁ, Marie

Vydání

Brno, Lessons for living, od s. 1-127, 127 s. 2008

Nakladatel

MU PdF

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4580-4

Klíčová slova anglicky

Drama education; method; technique; lesson; life; intergrated curriculum

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2018 14:07, Mgr. Monika Foltánová

Anotace

V originále

Lekce pro život je kniha, která se může stát pomocníkem především těm, kteří si do svých ŠVP zabudovali novou filosofii výchovy, nový způsob výuky založený na podpoře a vzájemné spolupráci, práci v týmu, kteří se rozhodli integrovat učivo, předkládat žákům aktuální problémy, diskutovat o nich, učit žáky komunikovat, vzájemně si naslouchat, předcházet problémům nebo následně hledat různé způsoby jejich řešení , hledat paralely života a učební látky, pracovat na projektech, … a to vše pomocí DV. V předložených lekcích totiž právě dramatická výchova učivo jednotlivých předmětů nenásilně integruje, žáci jsou nuceni sami odhalovat problémy, řešit je, zaujímat postoje, vynášet soudy, tím získávají nové poznatky, nesou odpovědnost za svá rozhodnutí, učí se životem pro život jen s tím rozdílem od skutečného života, že v lekcích jsou chráněni fikcí, vše se děje pouze jako.

Anglicky

The book Lessons for Living can be a great help for those who integrated a new philosophy of education into their curriculum, new ways of teaching based on support and mutual cooperation, team work, those who decided to integrate the curriculum, present current problems to the pupils, discuss them, teach the pupils to comunicate, listen to each other, prevent problems or search for thier solutions afterwards, look for the analogies of life and curriculum, work on projects…and all this by the means of drama education. In the lessons presented, the drama education easily integrates the curriculum of individual subjects. The pupils are taught to discover the problems themselves, solve them, accept approaches, make judgements, attain new knowledge, take responsibility for their decisions, learn from life for life with the only difference from the reality that they are protected by the fiction, everything happens only as if.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání