PAVLOVSKÁ, Marie. Lekce pro život. In Lessons for living. Brno: MU PdF, 2008, s. 1-127. ISBN 978-80-210-4580-4. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Lekce pro život |
Název česky | Lekce pro život |
Název anglicky | Lessons for living |
Autoři | PAVLOVSKÁ, Marie. |
Vydání | Brno, Lessons for living, od s. 1-127, 127 s. 2008. |
Nakladatel | MU PdF |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-80-210-4580-4 |
Klíčová slova anglicky | Drama education; method; technique; lesson; life; intergrated curriculum |
Štítky | drama education, intergrated curriculum, lesson, life, method, technique |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Monika Foltánová, učo 55307. Změněno: 19. 3. 2018 14:07. |
Anotace |
---|
Lekce pro život je kniha, která se může stát pomocníkem především těm, kteří si do svých ŠVP zabudovali novou filosofii výchovy, nový způsob výuky založený na podpoře a vzájemné spolupráci, práci v týmu, kteří se rozhodli integrovat učivo, předkládat žákům aktuální problémy, diskutovat o nich, učit žáky komunikovat, vzájemně si naslouchat, předcházet problémům nebo následně hledat různé způsoby jejich řešení , hledat paralely života a učební látky, pracovat na projektech, … a to vše pomocí DV. V předložených lekcích totiž právě dramatická výchova učivo jednotlivých předmětů nenásilně integruje, žáci jsou nuceni sami odhalovat problémy, řešit je, zaujímat postoje, vynášet soudy, tím získávají nové poznatky, nesou odpovědnost za svá rozhodnutí, učí se životem pro život jen s tím rozdílem od skutečného života, že v lekcích jsou chráněni fikcí, vše se děje pouze jako. |
Anotace anglicky |
---|
The book Lessons for Living can be a great help for those who integrated a new philosophy of education into their curriculum, new ways of teaching based on support and mutual cooperation, team work, those who decided to integrate the curriculum, present current problems to the pupils, discuss them, teach the pupils to comunicate, listen to each other, prevent problems or search for thier solutions afterwards, look for the analogies of life and curriculum, work on projects…and all this by the means of drama education. In the lessons presented, the drama education easily integrates the curriculum of individual subjects. The pupils are taught to discover the problems themselves, solve them, accept approaches, make judgements, attain new knowledge, take responsibility for their decisions, learn from life for life with the only difference from the reality that they are protected by the fiction, everything happens only as if. |
Návaznosti | |
---|---|
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
VytisknoutZobrazeno: 8. 10. 2024 12:11