OPATŘILOVÁ, Dagmar. Komunikační bariéry žáků s tělesným postižením. In BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s. 159-172, 13 s. speciální pedagogika. ISBN 978-80-7315-170-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komunikační bariéry žáků s tělesným postižením
Název česky Komunikační bariéry žáků s tělesným postižením
Název anglicky Communications Barriers of Pupils with Physical Disabilities
Autoři OPATŘILOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. od s. 159-172, 13 s. speciální pedagogika, 2008.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00051059
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-170-6
Klíčová slova česky integracew; inkluze; komunikace a interakce; komunikativní dimenze vzdělávání; sociální komunikace; pedagogická komunikace
Klíčová slova anglicky integration; inclusion; communication and interaction; communication dimension of teaching; social communication; pedagogic communication;
Štítky aphasia, communication and interaction, communications dimension of teaching, didactic communikation, dysarthria, dysphasia, inclusion, integration, pedagogic communication, research of communication., social communication, strategy of support, verbal and nonverbal communication
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D., učo 25302. Změněno: 5. 4. 2012 09:32.
Anotace
Příspěvek se zabývá úvahami o komunikaci, problematikou vybrané narušené komunikační schopnosti u jedinců s tělesným postižením z hlediska projevů a možné pedagogické intervence. V závěru jsou prezentovány výsledky výzkumu v oblasti komunikace u žáků s tělesným postižením integrovaných v základních školách běžného proudu.
Anotace anglicky
The article focuses on communication, particular problems of the communication disorders of people with severe disabilities, their manifestation and possible pedagogical intervention. Finally, the article presents results of the research in the area of communication of pupils with severe disabilities integrated in mainstream schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 02:25