2008
Komunikační bariéry žáků s tělesným postižením
OPATŘILOVÁ, DagmarZákladní údaje
Originální název
Komunikační bariéry žáků s tělesným postižením
Název česky
Komunikační bariéry žáků s tělesným postižením
Název anglicky
Communications Barriers of Pupils with Physical Disabilities
Autoři
OPATŘILOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. od s. 159-172, 13 s. speciální pedagogika, 2008
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00051059
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-170-6
Klíčová slova česky
integracew; inkluze; komunikace a interakce; komunikativní dimenze vzdělávání; sociální komunikace; pedagogická komunikace
Klíčová slova anglicky
integration; inclusion; communication and interaction; communication dimension of teaching; social communication; pedagogic communication;
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2012 09:32, doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá úvahami o komunikaci, problematikou vybrané narušené komunikační schopnosti u jedinců s tělesným postižením z hlediska projevů a možné pedagogické intervence. V závěru jsou prezentovány výsledky výzkumu v oblasti komunikace u žáků s tělesným postižením integrovaných v základních školách běžného proudu.
Anglicky
The article focuses on communication, particular problems of the communication disorders of people with severe disabilities, their manifestation and possible pedagogical intervention. Finally, the article presents results of the research in the area of communication of pupils with severe disabilities integrated in mainstream schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|