C 2008

Komunikační bariéry žáků s tělesným postižením

OPATŘILOVÁ, Dagmar

Základní údaje

Originální název

Komunikační bariéry žáků s tělesným postižením

Název česky

Komunikační bariéry žáků s tělesným postižením

Název anglicky

Communications Barriers of Pupils with Physical Disabilities

Autoři

OPATŘILOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. od s. 159-172, 13 s. speciální pedagogika, 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00051059

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-170-6

Klíčová slova česky

integracew; inkluze; komunikace a interakce; komunikativní dimenze vzdělávání; sociální komunikace; pedagogická komunikace

Klíčová slova anglicky

integration; inclusion; communication and interaction; communication dimension of teaching; social communication; pedagogic communication;

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2012 09:32, doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá úvahami o komunikaci, problematikou vybrané narušené komunikační schopnosti u jedinců s tělesným postižením z hlediska projevů a možné pedagogické intervence. V závěru jsou prezentovány výsledky výzkumu v oblasti komunikace u žáků s tělesným postižením integrovaných v základních školách běžného proudu.

Anglicky

The article focuses on communication, particular problems of the communication disorders of people with severe disabilities, their manifestation and possible pedagogical intervention. Finally, the article presents results of the research in the area of communication of pupils with severe disabilities integrated in mainstream schools.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání