2008
Volba studijního zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: pohledy vedení základních škol
FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁZákladní údaje
Originální název
Volba studijního zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: pohledy vedení základních škol
Název anglicky
Academic Choice of Pupils with Special Educational Needs. The Views of Basic School Management
Autoři
FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika)
Vítková,M., Bartoňová, M.
Vítková,M., Bartoňová, M.
Vydání
Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. od s. 341-350, 10 s. edice pedagogické literatury, 2008
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/08:00026889
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7315-170-6
Klíčová slova anglicky
professional aspiration; pupils with special educational needs; technology teachers; school management; technical fields; crafts; practical education; technology;
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2009 12:03, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
V originále
Příspěvek pojednává o roli školy v oblasti podpory žáků při volbě další studijní/profesní cesty, se zaměřením na děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Autoři v rámci výzkumu prováděného na základních školách dotazovali vedení škol a učitele praktických předmětů technického zaměření a zpracovali jejich zkušenosti a názory na zmíněnou problematiku. Jde o dílčí výsledky rozsáhlého šetření v rámci výzkumného záměru realizovaného na Pedagogické fakultě MU v Brně.
Anglicky
The paper deals with the role of school in the field of pupil guidance in academic/career choice with a focus on children with special educational needs. Within the research conducted at basic schools the authors addressed school managements and technology teachers and processed their experience and opinions on the above mentioned issue. It concerns preliminary results of an extensive investigation within a research project conducted at the Faculty of Education Masaryk University in Brno.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|