Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im ...
JANÍKOVÁ, Věra. Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung. In Beiträge zu Sprache und Sprachen 6. 1. vyd. München: LINCOM, 2008, s. 413-424. Sprachen. ISBN 978-3-89586-261-8. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung. |
Název česky | Role učitele a žáka v kontextu rozvoje autonomie žáka v cizojazyčné výuce. Výsledky pilotního výzkumu. |
Název anglicky | Role of Teacher and Pupil within the Encouragement of Autonomous Learning Foreign Language Teaching. Results of a Application Research. |
Autoři | JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | 1. vyd. München, Beiträge zu Sprache und Sprachen 6. od s. 413-424, 12 s. Sprachen, 2008. |
Nakladatel | LINCOM |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Kapitola resp. kapitoly v odborné knize |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Německo |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/08:00049582 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-3-89586-261-8 |
Klíčová slova česky | autonomní učení; role učitele a žáka, cizojazyčná výuka; výzkum |
Klíčová slova anglicky | autonomous learning; role of teacher and pupil; research |
Štítky | autonomous learning, research |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 27. 3. 2012 23:49. |
Anotace |
---|
Der Beitrag beschäftigt sich mit dem Konzept des autonomen Lernens im Fremdsprachenunterricht aus der Sicht der Lehrer- und Schülerrole. Neben einer kurzen Charakteristik der beiden Subjekte des Unterrichtsprozesses werden hier Ergebnisse einer Pilotforschung präsentiert, die zeigen, wie sowohl die Lehrer als auch die Schüler ausgewählte Aspekte des autonomiefördernden Lehrens und Lernens im Fremdsprachenunterricht reflektieren. |
Anotace česky |
---|
Studie se zabývá konceptem autonomního učení v cizojazyčné výuce z hlediska role učitele a žáka. Vedle stručné charakteristiky rolí obou těchto subjektů vyučovacího procesu je hlavní pozornost věnována prezentaci výsledků pilotního empirického výzkumu, které ukazují, jak učitelé a žáci reflektují vybrané aspekty, jež charakterizují podporu autonomního učení v cizojazyčné výuce. |
Anotace anglicky |
---|
The paper discusses the concept of the autonomous learning in FLT with respect to the specific roles of the teacher and the pupil. In addition to a brief description of the roles of these two subjects of the teaching process, the main focus is on the presentation of results of a pilot empirical research that show how teachers and pupils reflect on such aspects that are crucial for the encouragement of autonomous learning in FLT. |
Návaznosti | |
---|---|
GA406/05/2107, projekt VaV | Název: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka |
Investor: Grantová agentura ČR, Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka |
VytisknoutZobrazeno: 16. 10. 2024 21:35