2008
Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung.
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung.
Název česky
Role učitele a žáka v kontextu rozvoje autonomie žáka v cizojazyčné výuce. Výsledky pilotního výzkumu.
Název anglicky
Role of Teacher and Pupil within the Encouragement of Autonomous Learning Foreign Language Teaching. Results of a Application Research.
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. München, Beiträge zu Sprache und Sprachen 6. od s. 413-424, 12 s. Sprachen, 2008
Nakladatel
LINCOM
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00049582
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-89586-261-8
Klíčová slova česky
autonomní učení; role učitele a žáka, cizojazyčná výuka; výzkum
Klíčová slova anglicky
autonomous learning; role of teacher and pupil; research
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2012 23:49, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Der Beitrag beschäftigt sich mit dem Konzept des autonomen Lernens im Fremdsprachenunterricht aus der Sicht der Lehrer- und Schülerrole. Neben einer kurzen Charakteristik der beiden Subjekte des Unterrichtsprozesses werden hier Ergebnisse einer Pilotforschung präsentiert, die zeigen, wie sowohl die Lehrer als auch die Schüler ausgewählte Aspekte des autonomiefördernden Lehrens und Lernens im Fremdsprachenunterricht reflektieren.
Česky
Studie se zabývá konceptem autonomního učení v cizojazyčné výuce z hlediska role učitele a žáka. Vedle stručné charakteristiky rolí obou těchto subjektů vyučovacího procesu je hlavní pozornost věnována prezentaci výsledků pilotního empirického výzkumu, které ukazují, jak učitelé a žáci reflektují vybrané aspekty, jež charakterizují podporu autonomního učení v cizojazyčné výuce.
Anglicky
The paper discusses the concept of the autonomous learning in FLT with respect to the specific roles of the teacher and the pupil. In addition to a brief description of the roles of these two subjects of the teaching process, the main focus is on the presentation of results of a pilot empirical research that show how teachers and pupils reflect on such aspects that are crucial for the encouragement of autonomous learning in FLT.
Návaznosti
GA406/05/2107, projekt VaV |
|