C 2008

Edukace sociálně znevýhodněných žáků z pohledu asistentů pedagoga brněnských základních škol

NĚMEC, Jiří a Ema ŠTĚPAŘOVÁ

Základní údaje

Originální název

Edukace sociálně znevýhodněných žáků z pohledu asistentů pedagoga brněnských základních škol

Název anglicky

Education of Pupils with Social Disadvantage from Teachers Assistants Point of View at Primary Schools in Brno

Autoři

NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant) a Ema ŠTĚPAŘOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. od s. 245-264, 19 s. Edice pedagogické literatury, 2008

Nakladatel

Paido a MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026927

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-170-6

Klíčová slova anglicky

Teachers assistants; quality research; focus group; Romani pupil; socially handicapped groups

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2010 19:12, Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D.

Anotace

V originále

Výsledky publikované v textu jsou dílčí součástí dlouhodobého výzkumu realizovaného na Katedře sociální pedagogiky PdF MU, jejímž hlavním tématem je problematika vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. Tato dílčí studie se zaměřuje na analýzu výpovědí pedagogických asistentů pracujících ve školách s multikulturním zaměřením, především s převahou romských žáků. Při výzkumu autoři využili metodu ohniskových skupin k získávání údajů, které jsou v tomto textu zpracovány na úrovni otevřeného kódování, popisují klíčové kategorie identifikované na základě analýzy rozsáhlého textu.

Anglicky

The results published in the study form a part of a long term research that is being realised by the Department of Social Pedagogy at the Faculty of Education. The main theme is the research of the socially handicapped pupils. The partial study focuses on the analysis of the reports provided by the teachers assistants working at schools with multicultural specialization and mostly attended by the Romani pupils. At the research the authors use the method of focus groups to get the data that are later processed on the level of an open code. The data describe the key categories indentified on the ground of the analysis of the large text provided.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání