NĚMEC, Jiří and Ema ŠTĚPAŘOVÁ. Edukace sociálně znevýhodněných žáků z pohledu asistentů pedagoga brněnských základních škol (Education of Pupils with Social Disadvantage from Teachers Assistants Point of View at Primary Schools in Brno). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. 1st ed. Brno: Paido a MU, 2008, p. 245-264, 19 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-170-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Edukace sociálně znevýhodněných žáků z pohledu asistentů pedagoga brněnských základních škol
Name (in English) Education of Pupils with Social Disadvantage from Teachers Assistants Point of View at Primary Schools in Brno
Authors NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor) and Ema ŠTĚPAŘOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. p. 245-264, 19 pp. Edice pedagogické literatury, 2008.
Publisher Paido a MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026927
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-170-6
Keywords in English Teachers assistants; quality research; focus group; Romani pupil; socially handicapped groups
Tags focus group, quality research, Romani pupil, socially handicapped groups, Teachers assistants
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D., učo 14754. Changed: 19/3/2010 19:12.
Abstract
Výsledky publikované v textu jsou dílčí součástí dlouhodobého výzkumu realizovaného na Katedře sociální pedagogiky PdF MU, jejímž hlavním tématem je problematika vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. Tato dílčí studie se zaměřuje na analýzu výpovědí pedagogických asistentů pracujících ve školách s multikulturním zaměřením, především s převahou romských žáků. Při výzkumu autoři využili metodu ohniskových skupin k získávání údajů, které jsou v tomto textu zpracovány na úrovni otevřeného kódování, popisují klíčové kategorie identifikované na základě analýzy rozsáhlého textu.
Abstract (in English)
The results published in the study form a part of a long term research that is being realised by the Department of Social Pedagogy at the Faculty of Education. The main theme is the research of the socially handicapped pupils. The partial study focuses on the analysis of the reports provided by the teachers assistants working at schools with multicultural specialization and mostly attended by the Romani pupils. At the research the authors use the method of focus groups to get the data that are later processed on the level of an open code. The data describe the key categories indentified on the ground of the analysis of the large text provided.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/5/2024 15:56