D 2008

Umělecký přednes poezie a prózy ve znakovém jazyce (Pedagogická poema)

KROČA, David

Základní údaje

Originální název

Umělecký přednes poezie a prózy ve znakovém jazyce (Pedagogická poema)

Název anglicky

Art Poetry and Prose Performance in Sign Language (Pedagogická poema)

Autoři

KROČA, David (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, od s. 65 (anotace), 2 s. 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026941

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-167-6

Klíčová slova anglicky

art recital; recital competition; text interpretation; sing language; poetry and prose performance

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 9. 2011 13:38, doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.

Anotace

V originále

Stať se zabývá možnostmi znakového jazyka při ztvárnění uměleckého textu. Autor prezentuje dosavadní výsledky svého výzkumu a využívá svých zkušeností z lektorské činnosti na celostátním kole soutěžní přehlídky Pedagogická poema, které se účastní studenti středních pedagogických škol. Příspěvek upozorňuje na specifika tzv. obrazového jazyka, který umožňuje předat publiku významy, symboly a emoce uměleckého textu prostřednictvím specifických výrazových prostředků, jako je nápadná mimika, řeč horní poloviny těla nebo rýmování gestem.

Anglicky

The article deals with the possibilities of sign language in interpretation of artistic text. The author presents results of research and takes advantage of his own lector experience in national competition called Pedagogická poema. Students of the secondary pedagogical schools take part in this competition. The article highlights the specificity of visual language that enables to transmit meanings, symbols and emotions of artistic text to the audience through specific means of expressions (e.g. remarkable features, upper part body speech, rhyming by gestures).

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání