KROČA, David. Umělecký přednes poezie a prózy ve znakovém jazyce (Pedagogická poema). In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s. 65 (anotace), 2 s. ISBN 978-80-7315-167-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Umělecký přednes poezie a prózy ve znakovém jazyce (Pedagogická poema)
Název anglicky Art Poetry and Prose Performance in Sign Language (Pedagogická poema)
Autoři KROČA, David (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, od s. 65 (anotace), 2 s. 2008.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026941
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-167-6
Klíčová slova anglicky art recital; recital competition; text interpretation; sing language; poetry and prose performance
Štítky art recital, poetry and prose performance, recital competition, sing language, text interpretation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. David Kroča, Ph.D., učo 25629. Změněno: 27. 9. 2011 13:38.
Anotace
Stať se zabývá možnostmi znakového jazyka při ztvárnění uměleckého textu. Autor prezentuje dosavadní výsledky svého výzkumu a využívá svých zkušeností z lektorské činnosti na celostátním kole soutěžní přehlídky Pedagogická poema, které se účastní studenti středních pedagogických škol. Příspěvek upozorňuje na specifika tzv. obrazového jazyka, který umožňuje předat publiku významy, symboly a emoce uměleckého textu prostřednictvím specifických výrazových prostředků, jako je nápadná mimika, řeč horní poloviny těla nebo rýmování gestem.
Anotace anglicky
The article deals with the possibilities of sign language in interpretation of artistic text. The author presents results of research and takes advantage of his own lector experience in national competition called Pedagogická poema. Students of the secondary pedagogical schools take part in this competition. The article highlights the specificity of visual language that enables to transmit meanings, symbols and emotions of artistic text to the audience through specific means of expressions (e.g. remarkable features, upper part body speech, rhyming by gestures).
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 5. 8. 2024 11:07