D 2008

Vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií

KLENKOVÁ, Jiřina

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií

Název česky

Vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií

Název anglicky

Education of Pupils with Dysphasia

Autoři

KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1 s. 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026945

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-167-6

Klíčová slova anglicky

communication; communication competences; impaired communication abilities; dysphasia; specific language impairment; central auditory processing disorders

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2010 09:33, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek se zabývá specificky narušeným vývojem řeči u dětí a jejich vzděláváním v základní škole. Prezentuje současné poznatky o dysfázii, její etiologii, symptomatologii, možnostech diagnostiky i edukace žáků. U jedinců s dysfázií jsou narušeny nejen řečové schopnosti, ale deficity se projevují v mnoha oblastech vývoje. Je narušen vývoj celé osobnosti.

Anglicky

This article focuses on specific language impairment of the children and education of the children at primary school. The article presents up-to-date information on dysphasia, etiology and symptomatology of dysphasia, possibilities of diagnostics and education of pupils. There are not only communication ability disturbance, but also deficit manifests to another areas of development occuring with people with dysphasia. The development of the whole personality is disturbed.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání