D 2008

Komunikační kompetence a narušená komunikačníschopnost u žáků na 1. stupni základních škol

BOČKOVÁ, Barbora, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ a Jiřina KLENKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Komunikační kompetence a narušená komunikačníschopnost u žáků na 1. stupni základních škol

Název česky

Komunikační kompetence a narušená komunikačníschopnost u žáků na 1. stupni základních škol

Název anglicky

Communication Competences and Impaired Communication Abilities of Pupils at 1st to 5th grade of Primary Schools

Autoři

BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Česká republika), Radka HORÁKOVÁ (203 Česká republika) a Jiřina KLENKOVÁ (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. Education of Pupils with Special Educational Needs. 143 s. 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026947

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-167-6

Klíčová slova anglicky

Framework Educational Programme for Primary Education; communication; communication competences; impaired communication abilities; hearing impairment; speech therapy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2010 20:03, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se týká problematiky žáků 1. stupně základní školy, u nichž se vyskytuje narušení komunikační schopnosti. Je analýzou problematiky pro připravovaný výzkum, které se týká narušené komunikační schopnosti a výskytu sluchového postižení u žáka základní školy. Přípravovaný výzkum vychází z výsledků šetření, jehož hlavním cílem byla analýza problematiky komunikačních kompetencí dětí předškolního věku v mateřských školách v Jihomoravském kraji, včetně profesní připravenosti předškolních pedagogů pro práci s dětmi této věkové kategorie.

Anglicky

This article focuses on first grade pupils with impaired communication abilities. The text is an analysis of this topic for an upcoming research in impaired communication ability and occurence of hearing impairment in primary school pupils. The research builds on results of research in communication competences of pre-school children in kindergardens in South Moravian Region. This research also includes an evaluation of competences of preschool teachers for work with pre-school children with impaired communication ability.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání