D 2008

Přístupy k terapii vývojové dysfázie

BOČKOVÁ, Barbora

Basic information

Original name

Přístupy k terapii vývojové dysfázie

Name (in English)

The Accessions to the Therapy of the Developmental Dysphasia

Authors

BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 40-40, 10 pp. 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00026961

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-167-6

Keywords in English

developmental dysphasia;Speech therapy of the developmental dysphasia;alternative and augmentative communication; stimulation reinforcement.

Tags

Reviewed
Změněno: 10/12/2008 10:45, PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.

Abstract

V originále

Tématem příspěvku je problematika aplikace principů alternativní a augmentativní komunikace v terapii vývojové dysfázie. Hlavním cílem prezentovaného výzkumného šetření bylo v rámci terapie vývojové dysfázie aplikovat principy alternativní a augmentativní komunikace, které mohou posloužit jako prostředek k zesílení stimulace smyslových kanálů jejich vzájemným propojením, neboť děti s touto formou narušené komunikační schopnosti mají obtíže se zpracováním informace, která přichází pouze zrakovou či sluchovou cestou.

In English

The topic of the article is the issue of application of alternative and augmentativecommunication principles in the therapy of developmental dysphasia. The main aim of the research is, within the framework of therapy of developmental dysphasia, to apply alternative and augmentative communication principles that can serve as a means of sense channels stimulation reinforcement by the means of their mutual connection. Children with this type of impaired communication abilities have difficulties with processing of information, that comes only by visual or audial way.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education