2008
Problema sopostavitelnogo izučenija inostrannych jazykov, osobenno russkogo, v češskoj srede
BRANDNER, AlešZákladní údaje
Originální název
Problema sopostavitelnogo izučenija inostrannych jazykov, osobenno russkogo, v češskoj srede
Název česky
Problém srovnávacího studia cizích jazyků, zejména ruštiny, v českém prostředí
Název anglicky
The Problem of Confrontative Studies of Foreign Languages, specially of Russian, in the Czech Enviroment
Autoři
BRANDNER, Aleš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
První. Beograd, Izučavanje slovenskich jezika, književnosti i kultura kao inoslovenskich i stranich, od s. 62-66, 5 s. 2008
Nakladatel
Slavističko Društvo Srbije
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Srbsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/08:00034251
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-86-7391-023-9
Klíčová slova anglicky
foreign language confrontative research comparative study of Russian in the context of Czech linguistic analysis linguistic stylisation stylistic stratification in the two languages
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2011 21:02, Mgr. Oxana Čmelíková, Ph.D.
V originále
Pri izučenii inostrannogo jazyka proischodit jego sopostavlenije s rodnym jazykom. K sopostavitelnomu izučeniju pribegajetsja obyčno v celjach lingvističeskogo issledovanija. Dannyj metod upotrebljajetsja, kak prasvilo, pri izučenii inostrannogo jazyka. Polučennymi rezultatami možet polzovatsja i obščeje jazykoznanije, i teorija obučenija inostrannym jazykam.
Česky
Při studiu cizího jazyka dochází k jeho srovnání s jazykem mateřským. Srovnávací studium se uplatňuje obvykle za účelem lingvistického výzkumu. Tato metoda se užívá zpravidla při studiu cizího jazyka. Získané výsledky může využít jak obecná jazykověda, tak i teorie vyučování cizím jazykům.
Anglicky
While researching a foreign language it is usually confronted with a native language. A confrontative research is usually limited to the linguistic level. Stil, the results of such studies should be used for teaching purposes.