REKTOŘÍK, Jaroslav a David PÓČ. Proč podporovat spolupráci vysokých škol s odběratelskou sférou. Realizace praxí, stáží a projektů. In Praxe a stáže studentů vysokých škol. první. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 75-82, 13 s. ISBN 978-80-210-4760-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Proč podporovat spolupráci vysokých škol s odběratelskou sférou. Realizace praxí, stáží a projektů
Název česky Proč podporovat spolupráci vysokých škol s odběratelskou sférou. Realizace praxí, stáží a projektů
Název anglicky Why support cooperation between universities and employement sector. Realization of praxis, internshipps and mutual projects
Autoři REKTOŘÍK, Jaroslav (203 Česká republika, garant) a David PÓČ (203 Česká republika).
Vydání první. Brno, Praxe a stáže studentů vysokých škol, od s. 75-82, 13 s. 2008.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/08:00034253
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-4760-0
Klíčová slova anglicky praxis; internships; projection activities; competitiveness; Lisbon strategy;universities; employement sector
Štítky competitiveness, employement sector, internships, Lisbon strategy, praxis, projection activities, Universities
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Bc. David Póč, učo 49730. Změněno: 12. 4. 2010 08:03.
Anotace
Realizace praxí, stáží a projektových aktivit na vysokých školách se od přijetí důležitých evropských strategických dokumentů (např. Lisabonská strategie či Boloňská deklarace) stala předmětem zájmu všech vysokých škol v České republice včetně těch, které se doposud touto problematikou vážně nezabývaly. Jednalo se o školy univerzitního typu s humanitním zaměřením studijních programů. Na rozdíl od vysokých škol technického zaměření, které praxe či stáže měly ve svých studijních programech tradičně zařazeny. Lisabonská strategie a Boloňská charta se tak staly spouštěcím mechanismem pro zavádění tohoto vzdělávacího segmentu do svých studijních programů. Vysoké školy tak učinily významný krok ke zvyšování konkurenceschopnosti absolventů, kdy pro tyto potřeby byla alokována i významná část evropských fondů v programovém období 2007 2013. Text příspěvku má charakter diskusní platformy s využitím poznatků jeho autorů s inovačními aktivitami i využívání praxí, stáží a projektových aktivit pro zvyšování konkurenceschopnosti vysokých škol v ČR i v zahraničí.
Anotace anglicky
After several different European strategic documents (like Lisbon strategy and Bologna declaration) were accepted the realization of praxis, internships as well as different student project activities have become a matter of interest for all universities in the Czech Republic, event those that had not been dealing with such issues before. Here we are talking about universities with humanities oriented programs. In comparison with technically oriented universities that have had internships as a part of their programs since the very beginning. Lisbon strategy and Bologna declaration thus have become an ignition mechanism for introducing these elements into their study programs. All the universities thus have made important step towards increase of their graduates competitiveness and for such activities they could also use significant part of allocated European funds during the programming period 2007 2013. Presented paper has form of discussion platform where information aimed on innovation activities within the internships and praxis from the Czech Republic and abroad is being shown.
Návaznosti
ROZV/66/2008, interní kód MUNázev: Inovace v rozvoji praxí a stáží studentů prezenčního studia
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace v rozvoji praxí a stáží studentů prezenčního studia
VytisknoutZobrazeno: 30. 5. 2024 08:55