D 2008

Proč podporovat spolupráci vysokých škol s odběratelskou sférou. Realizace praxí, stáží a projektů

REKTOŘÍK, Jaroslav a David PÓČ

Základní údaje

Originální název

Proč podporovat spolupráci vysokých škol s odběratelskou sférou. Realizace praxí, stáží a projektů

Název česky

Proč podporovat spolupráci vysokých škol s odběratelskou sférou. Realizace praxí, stáží a projektů

Název anglicky

Why support cooperation between universities and employement sector. Realization of praxis, internshipps and mutual projects

Autoři

REKTOŘÍK, Jaroslav (203 Česká republika, garant) a David PÓČ (203 Česká republika)

Vydání

první. Brno, Praxe a stáže studentů vysokých škol, od s. 75-82, 13 s. 2008

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/08:00034253

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-4760-0

Klíčová slova anglicky

praxis; internships; projection activities; competitiveness; Lisbon strategy;universities; employement sector

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2010 08:03, Mgr. Bc. David Póč

Anotace

V originále

Realizace praxí, stáží a projektových aktivit na vysokých školách se od přijetí důležitých evropských strategických dokumentů (např. Lisabonská strategie či Boloňská deklarace) stala předmětem zájmu všech vysokých škol v České republice včetně těch, které se doposud touto problematikou vážně nezabývaly. Jednalo se o školy univerzitního typu s humanitním zaměřením studijních programů. Na rozdíl od vysokých škol technického zaměření, které praxe či stáže měly ve svých studijních programech tradičně zařazeny. Lisabonská strategie a Boloňská charta se tak staly spouštěcím mechanismem pro zavádění tohoto vzdělávacího segmentu do svých studijních programů. Vysoké školy tak učinily významný krok ke zvyšování konkurenceschopnosti absolventů, kdy pro tyto potřeby byla alokována i významná část evropských fondů v programovém období 2007 2013. Text příspěvku má charakter diskusní platformy s využitím poznatků jeho autorů s inovačními aktivitami i využívání praxí, stáží a projektových aktivit pro zvyšování konkurenceschopnosti vysokých škol v ČR i v zahraničí.

Anglicky

After several different European strategic documents (like Lisbon strategy and Bologna declaration) were accepted the realization of praxis, internships as well as different student project activities have become a matter of interest for all universities in the Czech Republic, event those that had not been dealing with such issues before. Here we are talking about universities with humanities oriented programs. In comparison with technically oriented universities that have had internships as a part of their programs since the very beginning. Lisbon strategy and Bologna declaration thus have become an ignition mechanism for introducing these elements into their study programs. All the universities thus have made important step towards increase of their graduates competitiveness and for such activities they could also use significant part of allocated European funds during the programming period 2007 2013. Presented paper has form of discussion platform where information aimed on innovation activities within the internships and praxis from the Czech Republic and abroad is being shown.

Návaznosti

ROZV/66/2008, interní kód MU
Název: Inovace v rozvoji praxí a stáží studentů prezenčního studia
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace v rozvoji praxí a stáží studentů prezenčního studia